Successen vieren en delen
7 maart 2019

Redenen om successen te vieren (deel 2)

In het vorige deel is uitgelegd waarom wij successen vieren. Successen blijven voornamelijk binnen het bedrijf en worden weinig gedeeld. In dit deel 5 belangrijke redenen om successen te vieren en te delen! 

 

 1) Zichtbare goede sfeer creëren

Een goede afsluiting van het proces creëert verbondenheid met de klant en medewerkersDe klant raakt betrokken en hoort bij het proces, waardoor de klant en/of medewerker zich belangrijk voelt. Wat resulteert in een zichtbare en leuke sfeer. Een goede en unieke afsluiting kan bijvoorbeeld door een borrel of etentje, een uniek geschenk of een leuke oorkonde. Een ‘company wall’ of digitale pagina maken  met foto’s en interne verhalen over het bedrijf met bijvoorbeeld anekdotes en introducties is een geweldige manier om de sfeer zichtbaar te maken. Deze verhalen hoeven niet perse bij het bedrijf te blijven, door het filmpje of verhaal online te delen, creëer je een open sfeer en een ‘kijkje in de keuken’ van het bedrijf!    

 

2) Continu leren en verbeteren

Als eenmaal de goede sfeer door de afsluiting van het succes is gecreëerd of er een teammeeting is ingepland, kan er stilgestaan en gereflecteerd worden bij het proces. De feedback van anderen zorgt ervoor dat de fouten genoemd worden en het proces continue verbeterd. Zodoende leren de verantwoordelijke om continu zichzelf te verbeteren en te leren gedurende het proces. 

 

3) Teamgevoel naar een hoger niveau

Belangrijk is de verschillende teammeetings met de klant en medewerkers, waar lopende zaken worden besproken. De meetings zorgen voor een betere samenwerking en waar nodig is bijsturing van het team, wat zorgt voor betere teamprestaties.  

 

4) Succesverhalen creëren meer successen en ontwikkelingen

Wat is er leuker dan succesverhalen lezen en er deel van uit nemen? Wanneer medewerkers of klanten hun eigen verhaal op de website of een blog vertelt zorgt dit voor erkenning en herkenning. Successen zorgen voor meer ontwikkeling en meer succesverhalen! Een succesverhaal is het gesprek van de dag en is een ideaal verhaal om door te vertellen, tijdens verjaardagen of online.   

 

5) Erkenning en herkenning

Erkenning en herkenning gaan goed samen met complimenten. Zorg ervoor dat een collega of klant de erkenning krijgt die hij of zij verdiend voor een taak. Belonen kan dus al met een compliment of klein gebaar, maar kan ook uitbundiger 

 

Ook  groeien als organisatie en meer successen vieren? 

Bel ons dan voor een afspraak 06-29732553!

Voor andere Qambium-tips: volg de HRevolutie via de Qambium Messenger Service!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *